Indonesië, Maleisië, Singapore & Hongkong - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Marit Bruggen - WaarBenJij.nu Indonesië, Maleisië, Singapore & Hongkong - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Marit Bruggen - WaarBenJij.nu

Indonesië, Maleisië, Singapore & Hongkong

Door: MvB

Blijf op de hoogte en volg Marit

03 Juli 2014 | Nederland, Groningen



Lieve familieleden & vrienden,

Yes, daar ben ik weer! Aanstaande zaterdag is het zover: weer op reis naar een verre bestemming! Dit keer staan Indonesië, Maleisië, Singapore & Hongkong op het programma. In eerste instantie vond ik een reis van twee maanden iets aan de korte kant om mijn waarbenjij.nu te heractiveren, maar nadat ik kortgeleden de verhalen uit Frankrijk & Australië terug las vond ik het toch te leuk om te laten. Ook werd ik geïnspireerd door Paulien haar indrukwekkende reisverslagen uit Tanzania! En… kwam ik er achter dat mijn reisdagboek al 23.350 (!) keer bekeken is (dit kan je links onderin de pagina zien).. eens kijken of ik mijn schrijfskills nog beheers!

Zoals jullie weten begint mijn reis met een studiereis van ruim 3 weken in Indonesië. Samen met vijf andere studiegenoten heb ik deze reis georganiseerd en de voorbereidingen hiervan zijn gestart in maart 2013. In totaal gaan we met een club van 25 personen; 23 studenten en 2 professoren. Als 'reiscoördinator' ben ik verantwoordelijk geweest - gelukkig niet zonder hulp van mijn commissieleden - voor het bepalen van welke steden we in Indonesië bezoeken, hoe lang we op iedere plek verblijven, hotels, transport, vliegtickets, excursies; noem het maar op! Daarnaast ben ik in de afgelopen maanden op zoek geweest naar 20 bedrijven die ons willen ontvangen tijdens ons verblijf in Indonesië. Dit is, wederom met hulp van commissiegenoten, goed gelukt. Op het moment van schrijven ben ik nog erg druk bezig met de laatste details van onze (al zeg ik het zelf) fantastische programma.

Tijdens de studiereis reizen we over Indonesische eilanden Java en Bali. De steden die we op Java bezoeken zijn: Jakarta, Bandung en Yogyakarta. Op Bali verblijven we in Sanur. Het doel van de reis is onderzoek verrichten naar corporate social responsibility; het onderzoeksthema van de studiereis. Dit zal gebeuren tijdens bedrijfsbezoeken aan onder meer: Rabobank Indonesia, Deloitte, Coca-Cola Amatil, de Nederlandse Ambassade, twee grote universiteiten en een zevental maatschappelijke projecten van cosmeticafabrikant Martha Tilaar Group. Het zullen intensieve weken worden maar de ervaringen zullen het ongetwijfeld meer dan waard zijn. Tijdens de reis worden er dagelijks verslagen geplaatst door de deelnemers op onze website: www.studytourgaruda.nl. Ook nog wel leuk om te weten, tijdens ons verblijf in Yogyakarta vier ik mijn 25e verjaardag!

Vervolgens zal ik met Evianne, Lotte & Arjan in totaal 5 weken verder reizen door Zuidoost Azië. We zijn dit al een aantal maanden aan het voorbereiden en we hebben een mooie planning gemaakt door Indonesië, Maleisië, Singapore & Hongkong. Verwachte highlights van onze reis: orang oetan’s spotten in de jungle van Sumatra, (waarschijnlijk) de Rinjani vulkaan (3800m) beklimmen op Lombok, het roof-top swimming pool van het beroemde Marina Bay Sands hotel in Singapore, dansen & cocktails drinken op de Gili & Perhentian eilanden, cultuur snuiven in Penang, een local treintocht van 20 uur tussen de kippen van noord naar zuid Maleisië en samen met Evianne sluiten we onze reis af in metropool Hongkong! Op 31 augustus landen wij weer in Nederland. Zoals je begrijpt is mijn bucket list na deze reis weer wat korter, of is er weer ruimte vrijgekomen voor nieuwe dingen; het is maar net hoe je het bekijkt.

To be continued.. :-)



  • 04 Juli 2014 - 20:03

    Jos En Henny Mraz Petrics:

    Lieve Marit
    Wij willlen je een hele goede reis toewensen en wensen jou en je studiegenoten heel veel plezier.
    Het was heel fijn dat je vanmiddag nog even bij ons was en dat wij jou een lieve knuffel mee kunnen geven.
    Wij zijn natuurlijk weeer erg benieuwd naar je reisverhalen!.

    Heel veel liefs van Jos en Henny.xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Explore the world!

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 726
Totaal aantal bezoekers 51828

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Indonesië, Maleisië, Singapore & Hongkong!

04 Januari 2010 - 13 Mei 2010

Marit in Frankrijk!

04 Augustus 2009 - 05 December 2009

MARIT GOES DOWN UNDER!

Landen bezocht: