Een van de laatste berichten uit Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marit Bruggen - WaarBenJij.nu Een van de laatste berichten uit Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marit Bruggen - WaarBenJij.nu

Een van de laatste berichten uit Sydney!

Door: Marit van Bruggen

Blijf op de hoogte en volg Marit

16 November 2009 | Australië, Sydney



Lieve allemaal,

Even een berichtje vanuit Sydney! Een van de laatsten ongetwijfeld! Zo kom je hier aan bijna vier maanden geleden en voor je het weet zit het er op! De tijd is nog nooit zo snel gegaan!

Afgelopen woensdagavond had ik een function (soort lezing + hapjes, drankje etc) van managing director Microsoft Australia. Georganiseerd door Young Business Professionals. Als ik mij niet vergis een Joodse organisatie (Lee en Jonathan zijn Joods). Ik begon een beetje zenuwachtig. Iedereen in pak, voornamelijk mannen en dan haat ik netwerkgedrag echt heel erg (nieuwe leerdoel). Vind het erg moeilijk om jezelf zo eventjes te representeren terwijl presenteren voor een groep bijvoorbeeld weer niet eng vind. Toch doorzetten, gelukkig ging het goed. En ik vermaakte me zeer goed met de verse jus en overheerlijke hapjes (hmm zalm). De managing director van Australia was een vrouw! Echt heel gaaf, het ging voornamelijk op persoonlijk vlak, hoe krijg je zo’n succes voor elkaar? Wat waren je doelen? Wat is je werk/privé leven balans etc. Heel interessant en voornamelijk motiverend. Na afloop ben ik nog tien minuten blijven kletsen en er toch maar gauw tussen uit geknepen.

Donderdag en vrijdag was ik weer ziek. Ontzettend vervelend. Maargoed had een plus een op kunnen tellen dat het er aan zat te komen want je rust pakken is hier gewoon echt moeilijk! Zaterdag toch maar vroeg uit bed gegaan om mijn Sightseeing list Sydney af te maken! Om half 11 begon de ‘pret’ met whale-watching, walvissen spotten. Een keer nooit meer. De zee was zo ontzettend ruig dat ik ongelooflijk heb lopen overgeven! Wel walvissen gezien :), maar helaas niet de spetterende Free Willy moves die ik verwachtte (optimist he). Vervolgens door gegaan naar the Chinese Gardens of Friendship. Een erg mooie tuin aangelegd ter gelegenheid van de vriendschap van de Aussies en de Aziaten. Engste waren toch wel al die leguanen! Brr. We zijn nog in Chinese klederdracht gefotografeerd, erg grappig. Toch doet me dit allemaal wel iets teveel aan mn oude werkgever meneer Shu denken haha. Daarna ben ik alleen doorgegaan naar het Opera House! Als je vier maanden in Sydney woont, moet je toch ook IN het Opera House geweest. Dus had ik een tour geboekt (zonder Aziaten in de groep nog wel dit keer). Ik kwam er achter dat het Opera House eigenlijk puur om de buitenkant draait; het imago van Sydney of vrijwel heel Australie. Uitgezonderd van het Concert Hal stelt de binnenkant echt weinig voor en is Martiniplaza zelfs nog veel mooier te noemen, laat staan Stadsschouwburg. Wel interessant was het proces, van idee tot uitwerking: man-uren, jaren, kosten, materialen etc. Zondag heb ik rustig aan gedaan! Om goed bij te tanken voor de laatste weken (feesten)! Ben nog even naar Paddy’s Market gegaan, waar ik een hele boel souvenirs heb ingeslagen ;)

Vanaf deze week is het einde dan echt bijna in zicht maar nog heel veel leuke dingen op de agenda. Maandag heb ik gezellig wijntjes gedronken in de tuin met Fleur. Dinsdag hadden we een Aussie BBQ ter ere van het afscheid van, de inmiddels de laatste man in onze kookgroep, Jos! Nu zijn we weer met 9 vrouwen. Omdat we allemaal binnen twee weken uit elkaar gaan vallen, besloten we alvast goed afscheid te nemen! Ik had de boodschappen etc gedaan en alles versierd. Was een gezellige avond! Woensdag zijn we met 12 meiden pastasalade gaan eten in een park met uitzicht over heel Sydney! Was echt ontzettend mooi, lekker en gezellig! Veel gekke foto’s gemaakt! Als algemeen goodbye-dinner voor iedereen zijn we donderdag naar de Cargo gegaan! Daar hebben we voor 5 dollar pizza gegeten en cosmopolitans gedronken! Nienke is afgelopen vrijdag als eerste terug naar NL vertrokken, dus vandaar. We waren ongeveer met z’n 30-en! Heel gezellig. Vrijdag dan eindelijk de ‘formal’ bij Mary thuis! Haar oudste dochter Eva (net 18 geworden) heeft haar eindexamen gedaan. Het eindexamen werkt hier net iets anders dan in NL gevolgd met een groot feest: de formal! De meiden waren allemaal bij de kapper, visagist, pedicure, manicure, spray tan etc geweest en zagen er geweldig uit! Bij Mary thuis waren de ‘pre-drinks’. Tussen 16.00 en 17.30 kwam iedereen daar wat drinken en hapjes eten, de meeste ouders kwamen ook mee. Na de pre-drinks gingen ze naar een function! Waar ze gingen dineren en vervolgens naar een afterparty. Ik heb me echt ontzettend vermaakt. Mary heeft werkelijk een prachtig huis! Heel erg mooi! Ze wil zelf graag een house-swop doen! Dat wij een aantal weken in hun huis verblijven in Sydney en zij een aantal weken in ons huis in Zuidwolde (kunnen we ze dat aandoen?). Nadat de limo’s en harley’s de jongens en meiden opgehaald hadden heb ik ongeveer tot tien uur met Mary en haar man en jongste dochter Angela (14 jaar), haar broer en schoonzus en twee beste vrienden (peetouders van dochters) op hun terras gezellig zitten drinken! Het was zo leuk! Hele leuke gesprekken gehad, uiteraard ook veel over de cultuur. Ze waren zo aardig en uitnodigend. Als ik nog es terugkom en een slaapplek nodig hebben ze allemaal een logeerkamer voor me vrij. Na afloop bracht Mary haar schoonzus me naar het station. Ik heb nog een wijntje in de garage gedronken (weer niet op stap geweest) en daarna naar bed gegaan.

Zaterdag ging de wekker weer vroeg! Met 12 man zijn we gaan kayakken bij Rose Bay! Echt ontzettend leuk en heel mooi! Ik zat samen met Mirjam in een kayak! Ontzettend lachen natuurlijk en maar peddelen! De uitzichten waren prachtig, het weer was heel lekker en het water ook! De rest van de dag heb ik rustig aan gedaan, beetje mijn rust bijhouden nu met die drukke laatste weken die ik tegaan heb! ’s Avonds ben ik met Nicole en Judith nog eventjes naar Bondi Beach gegaan, waar we aan de boulevard hebben gezeten bij een chocolaterie. Zondag ging de wekker weer vroeg (wat nou weekend), samen met Nicole heb ik de coastwalk gedaan! Een walk van ongeveer 4 km tussen Coogee Beach en Bondi Beach. Nicole werkt in het Coogee Bay Hotel dus erg leuk om even te zien waar ze precies werkt! Ook heb ik een heel mooi paar oorbellen gekocht (2e paar nog maar sinds ik hier ben hoor ;)) en vervolgens zijn we gaan lopen! Allereerst kwamen we twee mannen tegen die gevist hadden en die hun vis stonden schoon te maken! Daar hebben we even een poosje staan kijken (zo smerig) en een praatje gemaakt. Even later kwamen we langs een mega-grote begraafplaats! Ik werd helemaal hyper, eindelijk kon ik foto’s voor mama maken want ik was er nog geen een tegen gekomen! Helaas worden begraafplaatsen hier niet onderhouden door de overheid, waardoor vele graven vervallen waren. Toen we voor de begraafplaats liepen zagen we ineens walvissen in de zee! Een moeder met een of twee kleintjes, konden we niet ontdekken! Maar hier kwamen wel de Free Willy moves tevoorschijn! Echt supermooi! Dat het gewoon kan! Nicole en ik besloten ter plekke dat het de mooiste plek ooit was om begraven te worden. Vervolgens liepen we via Bronte Beach (erg gezellig) naar Tamanara Beach! Hier waren Sculptures by the Sea, niet van zand, maar alle voorwerpen die je je maar kunt bedenken! Mijn favoriet was een heel groot rietje (straw) in de zee, echt heel grappig, zie de foto’s! Na afloop was ik flink verbrand en had ik hoofdpijn van de zon waardoor ik gelijk maar een leuk petje heb gekocht, de zon is hier echt heel fel. Het is vandaag maandag en de nieuwe werkweek is begonnen. Dit is mijn laatste werkweek, ik zal een traantje laten vrijdag. Erg jammer! Vooral het afscheid nemen van Mary wordt wel moeilijk denk ik. Donderdag gaan we met z’n allen uiteten!

Dan nog erg leuk nieuws! Ik vertrek a.s zaterdag voor 10 dagen naar de Whitsundays Islands en Cairns. Allebei aan de oostkust ten noorden van Australie, zo’n 3500 km verderop. In de Whitsundays Islands ga ik drie dagen zeilen op een grote boot met 22 mensen! We slapen dan ook op de boot, heel veel zin in! Vervolgens neem ik dan dinsdagavond de nachtbus vanaf Arlie Beach naar Cairn (10 a 12 uur). In Cairns ga ik onder andere naar Cape Tribulation (krokodillen zien), Fitzroy Island en snorkelen in het beroemde Great Barier Reef (visangsten overwinnen). Ik heb er ontzettend veel zin in! Maandag 30 november kom ik dan terug in het Stagehuis in Sydney, om nog een midweekje afscheid te nemen om vervolgens vrijdag 4 december op het vliegtuig naar huis te stappen! 5 December, de dag van de Goedheiligman, land het vliegtuig (als het goed is haha) om 06.10 op Amsterdam Airport! Spannend spannend. Gemengde gevoelens, heb hier toch vier maanden geleefd met zoveel leuke mensen om mij heen! Er gaan zeker tranen vallen bij het afscheid.

Bedankt voor de kaartjes! Zestig inmiddels! Wiehoe! Ben er zo blij mee! Ik neem ze allemaal mee terug naar huis hoor! Ze kunnen tot deze week nog opgestuurd worden maar niet langer, maar vriendinnen hier hebben me al verzekerd dat ze alles na zullen sturen wat er nog komt als ik weg ben. Bedankt, bedankt, bedankt!


Nog even en ik ben weer terug om Groningen onveilig te maken ;)

Zoals mijn collega Rebacca me altijd gedag zegt:
Stay out of troubles girl!

Much love,
Marit

Photos as always on Picasa web:
www.picasaweb.google.nl/Marit.van.Bruggen
Week 14!


Oja, Free Willy is een orka natuurlijk, geen walvis!

  • 16 November 2009 - 03:44

    Nicole Ter Beke:

    Hee lieve schat!

    Wat een leuk verhaal weer, de coastwalk was super! Vooral die mooie walvissen! :D

    Pff..je moet nog niet praten over je afscheid, ge je missen!

    See ya tonight!
    Liefs! xx

  • 16 November 2009 - 05:17

    Mama:

    Ga vooral nog even geweldig genieten van je laatste weken lieverd!!
    Deze ervaring neem je voor altijd mee!
    dikke kus,Mama

  • 16 November 2009 - 08:17

    Marjolein:

    Heey lief,
    Veel succes deze week! en alweer vanalles leuks geboekt lees ik! heeel veel plezier!ik sluit me aan bij je mams uitspraak: deze ervaring neem je voor altijd mee! Tot snel.
    Love you,
    Kus Mar

  • 16 November 2009 - 08:34

    Nicole:

    AAH wat super allemaal. Geniet nog maar even voordat je weer voet in het steenkoude Nederland zet!!

  • 16 November 2009 - 10:02

    Syl:

    Gheghe, dat kaartje...(L) Super schat, mooi verhaal... Genieten totdat je niet meer kan! Heel veel plezier. Dikke kus!

  • 16 November 2009 - 11:39

    Jos En Henny:

    Hoi Lieverd
    Wat weer een mooi reisverslag en ik kan mij heel goed voorstellen dat vrijdag een moeilijke dag zal worden. Maar wie weet hou je hier erg leuke contakten aan over.
    veel plezier volgende week

  • 16 November 2009 - 12:08

    Bouwina:

    Lieve schat, blijf overal van genieten. Rust of geen rust, 1+1, wat maakt het uit. Het is nu of nooit. Liefs.

  • 16 November 2009 - 14:19

    Oma:

    Lieve schat
    Al weer een super mooi
    reisverslag(weer erg van
    genoten)Voor ons fijn om
    te weten dat je zoveel
    leuke en lieve mensen om
    je heen hebt.Zaterdag 10
    dagen mee met een reisge-zelschap,echt super van je,geniet er maar van.
    love you!dikke kus van je
    Oma



  • 16 November 2009 - 16:40

    Joyce:

    hey aller liefste marit(L)
    een pittige week voor de boeg dus!ook al zullen er moeilijke momenten zijn,geniet met volle teugen:D ik kan niet wachten tot je weer thuis komt!ben al aan het aftellen,jij bent mijn sinterklaas kado(L)
    dikke kus joyce
    love you

  • 16 November 2009 - 17:11

    Jeanette,Jan, Peter:

    Hoi Marit,
    Nou meid, weer een geweldig verslag. Ga nog even heerlijk genieten in dat mooie land. Voor je het weet sta je weer op Nederlandse bodem. Dan kun je al die lieve mensen die jou zo gemist hebben weer in je armen sluiten. Heel veel plezier nog en blijf vooral genieten.
    Liefs Jeanette, Jan en Peter

  • 16 November 2009 - 22:29

    Marit Herself:D:

    Dag lieve allemaal!
    Ontzettend bedankt voor al die leuke reacties en zo snel al:D De foto's kon ik helaas nog niet uploaden omdat het internet in het Stagehuis er al een paar dagen uitligt, maar ze komen as soon as possible! Tot gauw:D Dikke kussen xoxox

  • 18 November 2009 - 08:57

    Rob:

    Ow lieve schat van me.

    Nog een berichtje van je broer.

    Na alle vragen of ik een berichtje wil plaatsen!!?? Bij deze;)!

    Als je hem niet meer verwacht zijn het toch de leukste he!

    Geniet er nog van, het is je zo gegund en vind het zo fijn, je prachtige schrijfstijl tot mij te nemen.

    Ik heb ook een nodige traan gelaten! Maar dat is vanwege je thuiskomst! Ik was voor vier maand het liefste kind! Althans, dat deed men mij geloven. Dat gevoel zal ik blijven koesteren en gun je daarom een knappe Inboorling:).. Blijf daar maar hoor! Je broer zoekt je wel op!
    ------------

    Lief,
    tot snel en don't behave!

    Liefs je broer.

    x


  • 21 November 2009 - 16:19

    Lieke:

    Haaaai lieve meid,

    Wat heb je weer fantastisch leuke en mooie dingen beleefd!! Super om te lezen!

    Ik wens je ontzettend veel plezier toe de laatste weken, tijdens het reizen. Geniet ervan lievie!

    Dikke kussen vanuit Groningen!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Explore the world!

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 51869

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Indonesië, Maleisië, Singapore & Hongkong!

04 Januari 2010 - 13 Mei 2010

Marit in Frankrijk!

04 Augustus 2009 - 05 December 2009

MARIT GOES DOWN UNDER!

Landen bezocht: