Reisverslag II: CAIRNS - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marit Bruggen - WaarBenJij.nu Reisverslag II: CAIRNS - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marit Bruggen - WaarBenJij.nu

Reisverslag II: CAIRNS

Door: Marit!!!!

Blijf op de hoogte en volg Marit

01 December 2009 | Australië, Sydney

Dag lieve allemaal!

Verslag deel II van mijn reis aan de Oostkust.
Donderdag had ik mijn 1e dagtrip: Cape Tribulation. Dat ligt ongeveer zo'n 110 km ten noorden van Sydney. We waren met een clubje van ongeveer 15 mensen met reisbegeleider Katie (t is me al vaker opgevallen dat die reisbegeleiders een beetje gek zijn). Er was 1 Nederlands meisje bij, Geertje uit Amsterdam (hopelijk mijn toekomstige schoonzus, weet wat je te doen staat broer ;)). We begonnen in een Zoo waar we krokodillen en slangen aan mochten raken etc. Vervolgens gingen we door naar de Mossman Gorge rivier, de bedoeling was dat we hierin zouden zwemmen, maar volgens mij komt zwemmen in die rivier overeen met suicidale pogingen zo'n stroming stond er. Heel apart om door dat Rainforrest te lopen. In Melbourne was ik ook al in dergelijke forrests' geweest, maar dat was een hot temperature forrest, dit een rainforrest. Vervolgens hebben we aan een mooi strandje geluncht, daarna gingen we door naar de Daintree River. Hier zouden we op een boottocht van 1 uur krokodillen in het wild gaan spotten, maar door hevige regenval van afgelopen tijd hebben we maar 1 gevonden. Daarna gingen we dan naar Cape Tribulation. Het beroemde strand omdat gelijk aan het strand al het rainforrest kruist. Erg bijzonder en heel mooi. Daarna een lange tocht terug naar Cairns. 's Avonds had ik met Geertje afgesproken om samen te gaan eten. We hebben lekker Chinees bij een foodcourt gegeten en zijn daarna over nachtmarktjes gelopen, erg gezellig.

Vrijdag de tweede dagtrip: het Great Barrier Reef. Geertje had me al het een en ander er over verteld want zij was de dag voor Cape Tribulation al met deze boot mee geweest. Alles was goed geregeld op de catamaran, we begonnen met koffie thee en muffins. Het was eerst een best lange tocht naar het Reef toe. De eerste snorkelstop was Michealmas Cay island. Een beschermd eiland door meer dan 300 vogelsoorten, we mochten dan ook alleen maar op een afgezet stuk van het eiland staan. Het snorkelen was erg mooi, voor het eerst dat ik echt mijn angst (voor vis) goed overwon. Daarna kregen we een uitgebreide lunch voordat we naar de volgende snorkelstop gingen, dat was midden op zee. Hier was echt het allermooiste waar ik tot nu toe gesnorkeld heb, het leek echt op De Kleine Zeemeermin. Zo mooi! Helaas was die grote vis met die dikke lippen die graag op mensen afkomt erook waardoor ik af en toe een beetje in stress was haha. Vermoeiend was deze stop ook, omdat je midden op zee in de golven zwemt. 's Avonds was ik bekaf en ben ik vroeg gaan slapen.

Zaterdag de derde trip: Fitzroy Island. Een eiland ongeveer 70 km van Cairns af waar ik met een snelle ferry heenging. Vooraf werd al verteld dat je eten en vooral drinken met deze temperaturen genoeg mee moest nemen omdat er geen winkel oid was. Ik en de andere menssen van de ferry (25 pers.) waren dan ook de enige personen op het eiland. Na een doodenge bushwalk van 500 meter (levensgrote Geckos: hagedissen overal) kwam ik op Nudey Beach aan. Hier kwam ik een Betina tegen, een Duits meisje (klinkt als: smakelijke apetina feta). We zijn samen gaan snorkelen (lang niet zo mooi als great barrier reef) en hebben op het strand gerelaxed. 's Avonds heb ik Betina en vriendinnen, ook Duitse meisjes, opgezocht in Gilligan's, een party hostel! Hier hebben we gegeten en genoten van het happy hour, bier drinken met de Duitsers!

Zondag was mijn laatste dag in Cairns en ook de enige zonder een dagtrip geboekt! Het was een echte vakantiedag, lekker aan het zwembad gelegen, wat windowshopping gedaan en mijn boek gelezen. 's Avonds had ik afgesproken met Gerdy (NL) en Tiia (30 jr, Finland) van de zeilboot in de Whitsundays. Tiia had ook haar nieuwe scharrel meegenomen, een 20 jarige Deen haha. We hebben heerlijk gegeten en gedronken in de Woolshed.

Maandag ochtend vloog ik vroeg terug naar Sydney! Op naar mijn laatste vier dagen in de stad die mij de afgelopen vier maanden zo vertrouwd is geworden! Het was fijn om weer terug te zijn! Samen met Emma en Michelle gelijk weer goon (4ltr wijn) ingeslagen en samen met andere meiden een groot feestje gebouwd. Het weer hier in Sydney is een enorme teleurstelling: veel regen tot nu toe! Morgen klaart het gelukkig wat op! Had gehoopt nog even op het strand te bakken, maar dat gaat helaas niet meer! Nu ik dit schrijf zit ik bij Fastflowers, voor een final goodbye! Ik ga de komende dagen nog 1 keer genieten van Darling Harbour, Opera House, Harbour Bridge, The Rocks, Bondi Beach, Botanic Gardens, Sydney Tower, Imax, etc. etc. en feestjes maken in het huis natuurlijk!!!

Dit was dan het allerlaatste berichtje vanuit Australie....

Het was GEWELDIG! AMAZING! GEEN WOORDEN VOOR! Sprakeloos! Heb hier zooooo ontzettend genoten, heel veel nieuwe ervaringen opgedaan! Zoveel vrienden gemaakt!!! Lieve mensen ontmoet!!!!!!! En vooral herinneringen gemaakt die ik van mijn leven nooit meer vergeet!

Nog een keer ontzettend bedankt bedankt bedankt voor alle lieve kaartjes, smsjes, krabbels, e-mails, telefoontjes etc. Het was hartverwarmend en ronduit geweldig! Geen woorden voor Onbeschrijflijk! Kan niet wachten om jullie weer te zien! Jos en Henny, jullie waren geweldig! Elke week heb ik in Sydney een kaartje van jullie ontvangen!!!! Super!


En natuurlijk een speciaal bedankje hier voor mijn ouders (of jullie het nou leuk vinden ofniet ;))! Bedankt dat jullie achter mijn wilde plannen stonden om naar de andere kant van de wereld te verhuizen voor vier maanden! Voor jullie steun en de vele liefde over de telefoon, email en alle andere communicatiekanalen waar we gebruik van hebben gemaakt deze maanden! Mijn dank voor jullie support is niet uit te drukken!!! You're the best! Dit geldt natuurlijk ook voor mijn lieve grote broer! Ik heb jullie gemist!!!!!

Tot zaterdag mates!!

Much love,
Marit!!!

Foto's:
www.picasaweb.google.nl/Marit.van.Bruggen
Zie REIS en Laatste Weken!
Als ik thuis ben zet ik nog wat foto's online!

Ps. In januari wordt deze site upgedate met mijn avonturen in Frankrijk! Dus blijf volgen..



  • 01 December 2009 - 08:39

    Marjolein:

    Heey lief. De laatste dagen komen eraan! geniet nog van die mooie momenten! hopelijk kan je nog lekker aan het strand liggen! Ennee TOT ZATERDAG! WOEE!
    Dikke kus,
    Mar

  • 01 December 2009 - 10:04

    Syl:

    Ohh, wat super lief. En wat heb ik ook van jou genoten... Thanx voor alle mooie verhalen en belevenissen. Je bent een topper, zo gaaf dat jij je dromen waar maakt! Geniet van je laatste dagen en tot snel schat! Hele goede reis! Kus

  • 01 December 2009 - 17:35

    Jos En Henny:

    Hoi Lieve Marit

    Wat weer een geweldig reisverslag.
    Ontroerend

    tot zaterdag

  • 01 December 2009 - 18:56

    Claus:

    He mate,
    Four months living in a dream.
    Time fly’s when you’re having fun.
    It’s a pity that this great period comes to an end.
    But finally you reached your goals, and filled your memories with joy.
    Bear in mind this great experience made you stronger!
    With love,
    XXXXXXXXXX

  • 01 December 2009 - 20:59

    Joyce:

    geweldig schat!! heb er geen woorden voor,ben zo trots op je dat je dit allemaal hebt gedaan. kan niet wachten tot zaterdag:)en alvast een fijne reis terug
    hele dikke kus joyce

  • 01 December 2009 - 21:00

    Mama:

    Ik ga het missen,
    de rituelen van de afgelopen maanden!
    Laptop aan, zodra ik van bed af kom en weer thuis kom van mijn werk, nog nieuws, nog een verhaal, nog foto's??? Steeds weer op mijn telefoon kijken, nog een sms-je, gemiste oproep??? Even bellen of skypen,je even zien via het beeldscherm!
    Bezorgd zijn,vliegtuig weer veilig geland,niet aangevallen door een krokodil, not in love with an Aboriginal?? Gezond eten, niet te veel alcohol, wel genoeg rust???
    Maar wat hebben we intens met je meegenoten de afgelopen maanden en nú,wat zijn we blij je zaterdag weer te zien, kom maar gauw thuis, mijn lieverd!!! XXX

  • 01 December 2009 - 21:56

    J.B.I.B:

    Lieve schat, bedankt voor je geweldige verhalen. De laatste is ook voor ons als een soort afscheid van Australie. Nu weer naar het kikkerlandje, waar die lieve Sint op jou wacht. We wensen je een gezellige en rustige (zonder vertraging) vliegreis toe. Tot snel. Heel veel liefs van ons.

  • 03 December 2009 - 10:36

    Broer:


    Hi there little girl, Tomorrow your flying back home.

    I hope you're ready to leave. Make one hell of a last night and don't behave yourself!

    See you in two nights!

    Please fasten your seatbelts and have a pleasant flight.

    Xx


  • 03 December 2009 - 21:46

    Syl:

    (L)

  • 04 December 2009 - 20:15

    Mama:

    Nog een aantal uren en je bent er!!!!!!!!
    XXX

  • 04 December 2009 - 20:38

    Oma Anje:

    Dag lieve schat,
    Ben al 3 weken zenuwachtig ben zo blij dat je weer thuis komt!!

  • 11 December 2009 - 11:42

    Oma Anje:

    Ik ben zo blij dat je er weer bent lieve schat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Explore the world!

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 51870

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Indonesië, Maleisië, Singapore & Hongkong!

04 Januari 2010 - 13 Mei 2010

Marit in Frankrijk!

04 Augustus 2009 - 05 December 2009

MARIT GOES DOWN UNDER!

Landen bezocht: