Reisverslag I: Sailing the WHITSUNDAY ISLANDS! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marit Bruggen - WaarBenJij.nu Reisverslag I: Sailing the WHITSUNDAY ISLANDS! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marit Bruggen - WaarBenJij.nu

Reisverslag I: Sailing the WHITSUNDAY ISLANDS!

Door: Marit van Bruggen

Blijf op de hoogte en volg Marit

25 November 2009 | Australië, Sydney


Lieve allemaal! Even een heel snel berichtje van mij! Zit even op het internet in mn hostel in Cairns waar ik zojuist met de nachtbus ben gearriveerd.

Afgelopen vrijdagavond zijn we met zn allen heel gezellig wezen stappen aan Darling Harbour. Mijn laatste stapavond! Zaterdagochtend na een stroef afscheid van mn vriendinnen mirjam en fleur, die ik hierna niet weer zie, vertrokken met mn geleende backpack van Emma op mn rug. Ik besloot met de bus naar het vliegveld te gaan, scheelt nogal in de kosten ook al doe je er drie keer zo lang over. Eenmaal daar aangekomen eerst het vliegveld naar Brisbane, daar moest ik overstappen. Er zat een jongen naast me zo mooi als Brad Pitt, de hele 1.5 uur zitten praten. Had toch wel spijt dat ik er zo brak uitzag haha. Hij woonde ergens in het binnenland op een Farm haha. In brisbane had t vliegtuig iets vertraging waardoor ik iets later in Airlie Beach aankwam. In het vliegtuig zaten twee meisjes naast mij uit Bremen, was heel gezellig. Mte hen had ik ook de shuttelbus naar het hostel genomen. Ik heb eerst heerlijk onder een palmboompje mn boek gelezen! Vervolgens het plaatsje een beetje verkend. Ik had een erg mooi hostel. Nadeel alleen de vele, vele hagedissen. Word er gek van! Er lopen ook witte hagedissen brr! Gelukkig doen ze niets! 's avonds had ik met Nina, Kristen en Jeroen ui thet Stagehuis afgesproken, zij waren voor een weekendje in Airlie Beach. Heel gezellig gegeten en bij hun hostel nog een flesje wijn gedronken. De volgende dag moest ik me om 10am uitchecken in het hostel en heb ik me ingecheckt voor de boot! Al vrij snel moest ik naar de haven lopen! Daar was iedereen al verzameld! Het was een leuke groep. Met Fransen, Canadezen, Amerikanen, Finsen, Dutchies, Duitsers, Ieren etc. De crewmembers waren ook geweldige kerels met het ultieme Australische accent, echt grappig. Om 13.00 werden de trossen losgegooid en gingen we de zee op. Moest af en toe wel even goed blijven zitten om me niet te misselijk te voelen. We hebben helaas weinig gezeild want de wind stond niet goed. Ik schrok wel even van de slaapplekken. Met z'n 8en in een minihutje! Ik sliep met een oude man, vrouw (snurken) en drie lesbiennes. En nog twee meiden. Ik kon het goed vinden met Gerdy, 29 jarige dutchie en johan 28 jarige amsterdammer (wel beetje loser). Het weer was echt heelijk. Einde middag zijn we nog gaan snorkelen, naja heb ik een poging gedaan tot. Maar durfde het niet aan. 's avonds kregen we rijst voorgeschoteld en hebben we op het dek wijntjes zitten drinken en naar de sterren gekeken (heb nog nooit zoveel sterren gezien, echt geweldig). De volgende dag werden we vroeg alweer gewekt, rond half 7. Gelukkig geven zulke tijdstippen me wel de kans om even contact met papa en mama te hebben, dus dat scheelt. Wie wilde kon voor een ochtendsnorkelbeurt gaan, maar ik durfde het nog steeds niet aan. Na wat verder te varen zijn we daarna weer gaan snorkelen. Dit keer ging Dave, een crewmember mee en moest k er aan geloven. Ondanks dat ik het doodeng vond! Was het echt zoooo ontzettend geweldig! Zoveel mooi koraal in alle kleuren van de wereld en net als de visjes! Allemaal nemo's en dora's (nemo's vriendin heb ik me laten vertellen). Echt heel gaaf. Zelfs het mooiste visje van de zee uit dat boek was er! Echt gaaf! 's Middags zijn we naar Whitehaven Beach gegaan, witste strand ter wereld. En sowieso het mooiste strand waar ik ooit geweesst ben, echt super! Helaas kan ik mijn foto's niet uploaden. Dacht niet dat het nodig zou zijn om mn camerasnoer mee te nemen want mn kaartje past in mn laptop maar nu heb ik mn laptop natuurlijk niet bij me. Die avond hebben we lekker spaghetti bolognaise gegeten en hadden we 's avonds een toga-party! Heel gezellig maar om 22.00 lag ik al in mn nest, ik was echt heel moe door het slechte slapen. De volgende ochtend zijn we op ons gemak teruggevaren naar de haven van Airlie Beach. Kan niet wachten om de foto's te laten zien!

In Airlie beach ben ik samen met Gerdy en Tiia (30-jarig fins meisje) gebleven. We hebben hele middag aan het zwembad (blue lagoon) gelegen en nog wat souvenirs gekocht en samen in het parkje gegeten. om 8 uur gingen ik en Tiia met de nachtbus naar cairns. Beetje jammer, want het is gebruikelijk om de derde avond met je boot te gaan uiteten. Maarja, wisten we ook niet van te voren.

Nu zit ik dus in Cairns. Ik kwam heel vroeg al aan, dat is een beetje vervelend want dan weet je niet zo goed wat je heel de dag moet gaan doen en voel je je een beetje 'down'. Maar heb om 12 uur in de stad afgesproken met Tiia en met Laura, een iers meisje. Er schijnen veel marktjes te zijn, dus ben benieuwd. Het regende trouwens toen we hier aankwamen, zo raar om weer mee te maken. De temperatuur is hier echt tropisch. Het hostel hier valt me een beetje tegen trouwens. Maar misschien komt dat nog wel :) Alleen reizen gaat me tot nu toe goed af, vind het echt supergeweldig en zoals gisteravond in Airlie Beach is het gewoon klote dat je weer afscheid moet nemen van die leuke mensen. Ik maak echt praatjes met jan en alleman en dat is heel gezellig. En als ik eventjes alleen ben, vind ik dat ook niet zo erg. Ben erg blij dat ik het gedaan heb :D

Ohja, heb een mega-schildpad in zee gezien, mini haaien en dolfijnen! heel gaaf! :-)

Morgen Cape Tribulation, en dagen daarop waarschijnlijk nog een keertje snorkelen in het Great Barier Reef en naar Fitzroy Island!

Sorry voor het onsamenhangende verhaal!

Tot over 1.5 weken!

Dikke kussen!

  • 24 November 2009 - 22:54

    Syl:

    GEWELDIG een berichtje! ga nu snel lezen! (L)

  • 24 November 2009 - 23:00

    Syl:

    Ohhh, peppie van me! Whaha, wat een geweldige huttendelers, zal een mooi feest zijn geweest 's nachts... maar wat heb jij weer mooie dingen gezien, echt genieten! Leuk hea, zo'n nachtbus, toppunt van cheapheid, reizen en slapen ;)! Je bent de beste globertrotter die ik ken! Ben trots op je! lekker veel mensen leren kennen en geniet van Cairns e.o!
    (L)

  • 25 November 2009 - 01:10

    Emma Strien:

    lieve schat! Wat leuk om allemaal al te lezen! HEERLIJK!!!!

    ik mis je echt al hoorr!!!! Maar gelukkig zie ik je 2dec. weer even =D!
    hele dikke kus
    en geniet er nog maar heeel erg veel van!

  • 25 November 2009 - 08:15

    Marjolein:

    Wat een avonturen. En je hebt gesnorkeld! wauw. Moooii he! Geniet van de komende dagen en tot snel.
    xxxx
    Loveee you

  • 25 November 2009 - 09:07

    Claus:

    In éééééén woord geweldig, geniet van Cairns en de rest van je reis XXXXXXX

  • 25 November 2009 - 15:21

    Oma:

    Hoi lieve schat
    Had helemaal niet verwacht deze week iets van je te horen,wat geweldig dat je zo geniet van deze reis,wat goed van je dat je toch bent gaan snorkelen.
    Dikke kus van je Oma

  • 25 November 2009 - 16:20

    Lieke:


    Haaai lievie,

    Super om te lezen! Ik vind het zo knap van je dat je alleen op pad bent!! Nu ben je écht een backpacker (haha, schrijf je dat wel zo?!)

    Ik wens je nog hééél veel plezier en mooie momenten toe!

    Dikke kussen van mij!!

  • 25 November 2009 - 16:58

    Jan Jeanette Peter:

    Ha die Marit,
    Wat weer een leuk verslag. We genieten steeds van je leuke verhalen en knap hoor dat je bent gaan snorkelen. Wat zul jij een verhalen hebben als je weer thuis bent. We hopen dat je nog veel plezier hebt en blijf vooral genieten. Niemand pakt jou deze mooie ervaringen weer af.
    Liefs en tot gauw, want 5 december komt al aardig in de buurt.
    Liefs Jeanette, Jan en Peter

  • 25 November 2009 - 18:54

    Joyce:

    jij en snorkelen tussen allemaal vissen:) dit is echt een toppunt dat je dat hebt gedaan super!! ben trots op je,fijn dat je je zo goed vermaakt en veel leuke mensen ontmoet.
    tot snel
    dikke kus joyce
    love you(L)

  • 25 November 2009 - 18:58

    Jos En Henny:

    Hoi lieve Marit
    Wat weer een mooi verslag genieten er van om dit weer te lezen.
    geniet er nog maar even van.
    Wat cool dat je aan het snorkelen bent geweest

    tot snel liefs Kos en Henny

  • 25 November 2009 - 20:27

    J.B.I.B:

    Lieve schat, indrukwekkend. Je laatste weken zo afsluiten, dat kan toch niet mooier. Maar nu niet meer schreeuwen hè als je iets langs je been voelt in de Middell. Zee. Jij hebt het mooiste visje van de zee zien zwemmen. Bij ons viel(donderde) het mooiste visje van de muur.Haha. Lieverd, blijf genieten en je weet het hè, 1+1=3. xXxXxXxXx

  • 25 November 2009 - 22:14

    Mama:

    Oh nee hé! Gisteren mijn mail niet gelezen en direct het laatste nieuws gemist!!!
    Geweldig hoor lieverd, ik geniet weer mee!Kon ik maar even bij je zijn..(citaat)Fijn dat we wel even kunnen sms-en.
    Ik hou van jou, dag pop.
    Big kisses, mama

  • 26 November 2009 - 08:41

    Lau Fvp:

    I need you boo
    I gotta see you boo
    And there's hearts all over the world tonight
    Said there's hearts all over the world tonight!
    iedere keer als ik um hoor moet ik weer aan jou denken!!! :D en wat een heerlijk verhaaltje weer, super dat je het daar zo naar je zin hebt!
    vriendin van mij was ook net in cairns en airlie beach geweest, maar die is alweer door naar Bloomsbury en Fraser Island! heel veel plezier nog, geniet van alle mooie dingen (stoer trouwens dat je zo aan het snorkelen bent, dat hoef je in het zwembad op starbeach niet te doen hahaha)
    enjoy babe!
    hele dikke kus!

  • 26 November 2009 - 12:56

    O.V. 26-11-09:

    Deze week een heel mooi en lief kaartje van je gekregen,heel erg bedankt
    lieverd.Je Pap en Mam hebben vandaag je broer naar Bremen gebracht,hij
    stapt daar op het vliegtuig naar Stokholm
    voor een paar dagen.Fijn
    dat we weer kunnen meegenieten van al je
    belevenissen op je 10daagse reis,minder leuk was het slapen met 8 personen in zo'n klein hokje.Hoop dat je nog heel veel kunt genieten
    van de komende dagen.
    Liefs van je oma.
    XXXXXXX

  • 27 November 2009 - 08:53

    Sjoukje:

    Daaag lieve meid!
    Wat een geweldig verhaal weer! Kijk er altijd naar uit om ze te lezen en je foto's te bekijken. Wat een ontzettende mooie tijd heb je daar! Geniet nog even van alles daar! ENJOY!
    Dikke kus!

  • 27 November 2009 - 15:33

    Yke:

    Hoi Marit,
    fantastisch en leuk je reisverslagen te lezen,
    Ik begrijp dat het er alweer bijna op zit,
    Ben ik nog net op tijd om een berichtje te plaatsen..
    geniet van je laatste week daar en veel groetjes
    Yke

  • 29 November 2009 - 11:14

    Claus:

    Hoi Maartje, geweldige foto's van Whitsunday Islands!!! Net anzichtkaartjes!! Have fun and take care. XXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Explore the world!

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 51863

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Indonesië, Maleisië, Singapore & Hongkong!

04 Januari 2010 - 13 Mei 2010

Marit in Frankrijk!

04 Augustus 2009 - 05 December 2009

MARIT GOES DOWN UNDER!

Landen bezocht: