Weeks filled with highlights! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marit Bruggen - WaarBenJij.nu Weeks filled with highlights! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marit Bruggen - WaarBenJij.nu

Weeks filled with highlights!

Door: VB junior

Blijf op de hoogte en volg Marit

08 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Hi everyone!!!

Zoals de titel luidt; weken vol met hoogtepunten! Blue Mountains, Surf Camp, Rode Zandstorm en gister als klap op de vuurpijl een training van het Nederlands elftal bijgewoond. Ik in interview met KNVB tv: http://www.onsoranje.nl/news/content/news/oranje/ned-xi/VIDEO--Oranje-op-boot-naar-training-Sydney.html (vanaf minuut 3 geloof ik). Verder ook weer een heleboel in en rondom Sydney gezien! Helaas hebben we sinds de rode zandstorm alleen nog maar Hollands weer gehad: regen!
De klok is afgelopen weekend hier in Sydney achteruit gegaan (Daylight savings) dat betekend dat het tijdsverschil nu 9 uur is. Het heeft even moeten duren.. en ik heb het echt waar geprobeerd om het verslag eens wat in te korten... maar hierbij alle nieuwe verhalen! Ontzettend bedankt voor alle lieve kaartjes en berichtjes!

Ik zal beginnen waar ik de vorige keer geëindigd ben, dat was 8 september, een dinsdag; dus bioscoopavond. De film was the Young Victoria. Een aanrader, erg van genoten! Woensdag zijn we met z’n 25-en uit eten geweest aan Darling Harbour. De reden hiervoor was de verjaardag van twee meiden! Vrijdagavond was het weer stapavond natuurlijk! We gingen naar een erg mooie club genaamd Argyl, toch heb ik later met wat anderen een andere tent opgezocht omdat het teveel lounge was en wij wilden dansen.

Zaterdag ben ik samen met Naomi en Annabel naar Manly beach gegaan, een strand ten noorden van Sydney waar je in ongeveer 30 minuten met de ferry arriveert. Het is hier echt supermooi! Een heerlijke dag gehad en echt genoten! Een van de toppunten was toch wel Annabel die haar slipper verloor; ze wilde even een foto van rotsen bij zee maken en hup daar dreef haar slipper ineens in zee. Er was geen ontkomen meer aan, de rotsen waren te gevaarlijk, met als gevolg dat Annabel een paar uurtjes op één slipper liep, met de nodige opmerkingen. We zijn uit eten gegaan bij een Mexicaans restaurant, wat zeer lekker en gezellig was en vervolgens zijn we teruggegaan met de ferry. Leuk om alles ook eens in het donker te aanschouwen., het aller leukste was dat er twee dolfijnen met ons mee zwommen, echt supergaaf. zomaar uit het niets, wat een ervaring. Ik geloof dat ik de hele boot bij elkaar gegild heb.

Zondag zijn we naar Bondi Beach gegaan, hier was een vliegerfestival. Zoals ik inmiddels alwel vernomen heb is dat Australiers gigantisch kunnen overdrijven (later meer) en eigenlijk had ik nu ook wel beter moeten weten! Maar sowieso was 30 graden geen verkeerd weer om aan het strand te vertoeven! Er staat altijd een windje, dus dat is heel fijn. In het kader van een themaweek van het Opera House was er ’s avonds een –gratis- openlucht bioscoop voor het mooie muziekgebouw gebouwd. De film Fame werd gedraaid. Was erg leuk om mee te maken, waren ontzettend veel mensen op af gekomen. Je kreeg alleen wel last van je billen van die stenen trap ;)

Dinsdag de 15e een keertje niet naar de bios gegaan maar gezellig uit eten geweest met Mirjam. Naar een pub in de buurt van Central. Alle hoofdgerechten kosten hier maar 10 dollar (zelfs spare-ribs etc.) en het is onwijs lekker met heel veel salade en frietjes! Ook was het nog eens piekuur toen we binnenkwamen, dus beter kon niet ;). Woensdag hebben we (Loes, Nicole, Mirjam en ik) onze trip naar Melbourne geboekt voor 22 okt. t/m 26 okt. Lekker 5 dagen lang! Zaterdags gaan we dan een tour doen langs de Great Ocean Road, om eindelijk, eindelijk de 12 Apostels te bewonderen. Heb er erg veel zin in!

Zaterdag was dan eindelijk het lang verwachte festival, waar ik in Nederland al naar uitkeek: Defqon1. Voor degene die het niet kennen. Het festival vindt elk jaar midden juni plaats aan het strand van Almere, de muziek bestaat voornamelijk uit hardere stijlen. Het was een dagfestival, dus van 11.00 tot 23.00. Organisatie van het feest was Q-dance uit Nederland. Voor het eerst deze editie, dat Defqon1 overseas gehouden werd. Alle Nederlandse DJ’s werden ook ingevlogen, supervet!
We hadden via de Nederlandse website dus ook allemaal VIP tickets. Het grote voordeel ervan was de schaduw op het vip deck, want het was ongelooflijk heet. Ik denk dat ik me wel 6 keer ingesmeerd heb met zonnebrand. Toevallig had ik het zelf meegenomen (wat ik best netjes vind), maar in Australië zijn ze ontzettend goed in deze voorzieningen. Water en zonnebrand was hier namelijk gratis te verkrijgen. Het was dan gelukkig ook een redelijk goedkoop dagje. Bespottelijk als je nadenkt dat je in Nederland op zo’n festival minimaal 3 euro betaalt voor een flesje water. We hebben veel leuke Nederlanders ontmoet! Die waren ook nogal opvallend, want iedereen had bijna wel iets in oranje of de kleuren van onze vlag aan. Er waren zelfs jongens (lees: grappige idioten) die voor dit festival speciaal een week naar Sydney zijn gekomen! Een paar duizend euro betalen voor zo’n festival. Maar het waren wel erg gezellige die-hards. Ben hele dag met Fleur geweest, samen hebben we alle podiums afgelopen. Superfijne dag gehad.

Zondag had ik besloten lekker rustig aan te doen! Heb samen met Fleur en Nicole op een terrasje gezeten bij Darling Harbour met wat andere Nederlandse studenten die Fleur via via haar studie kent, erg gezellig. De avond bestond weer uit de wekelijkse zondagse activiteiten, wassen en boenen.

Dinsdags wel weer biosavond. Film deze week: Funny People, de trailer beloofd veel, maar het is de moeite absoluut niet waard. Die nacht schrok ik wakker rond de klok van 05.00, onze hele kamer was oranje verlicht! Echt zo apart! Half slapend ga je dan naar je raam om te kijken, ver kwam het ook niet trouwens. Heb voor zover mogelijk geprobeerd verder te slapen, maar zelfs toen het tijd was om op te staan om 07.00 uur was de lucht nog steeds oranje. Eenmaal beneden aan het ontbijt vernam ik dat het ging om een zandstorm. Het was echt mega-indrukwekkend en ben blij dat ik het mee heb gemaakt. Het nieuws ging ook snel de wereld over, papa had mijn mailtje niet eens hoeven lezen want hij had het al op het nieuws gezien! Zoals verwacht, was het het gesprek van de dag! Woensdag is mijn nieuwe kookavond, dus heb ’s avonds rijst met beefreepjes en groenten in teriyakisaus klaargemaakt! Vervolgens ben ik met een aantal meiden uit het huis naar Beach Road Hotel gegaan waar ik een aantal collega’s ontmoette voor een gezellige avond. Veel uitgaansgelegenheden heten hier Hotel, zonder dat het een hotel is.

Het was een gezellige week want donderdagavond ben ik samen met Loes en Annabel naar Cargo gegaan, waar het cocktailnight was. Hier kochten we heerlijke ‘pink pussycats’ & ‘cosmopolitans’ voor maar vijf dollar. Vrijdag na stage werd uiteraard het weekend weer goed ingeluid. We gingen met z’n allen stappen in de World Bar. Lizanne, Mirjam, Annabel en ik hadden het er al gauw gezien en besloten op kroegentocht te gaan. De club er tegenover zag er supermooi uit, maar ook duur en we hadden al entree betaald voor die stomme Worldbar. Totdat er een man achter ons stond die zei: ‘I’m paying for those four girls’ waarna hij vervolgens 140 dollar lapte, prima! Eenmaal binnen kregen we ook nog een lekker glaasje Chardonnay van m waarna we hem de hele avond niet meer teruggezien hebben! Ik had the time of my life! Was een geweldig mooie club en ze draaiden heerlijke R&B nummers zoals What’s luv ;) etc.

Zaterdag hadden we een picknick op de planning staan, maar de gevolgen van de red dust storm waren helaas dagen erna nog te voelen! De wind was echt ontzettend hard en daarbij was het ook echt koud. Zo gek dat je het ene weekend 30 graden hebt en in bikini ligt terwijl je weekend daarop weer lange mouwen aan moet. Als oplossing hebben we de picknick maar gewoon in huis gehouden, was supergezellig. Ook heb ik al mn huishoudelijke taken weer verricht, ditmaal op zaterdag omdat ik zondag met Mirjam naar de Blue Mountains ben geweest! ’s Avonds was ik in de mood en besloot ik te gaan koken voor een groepje, zo hebben we dus heerlijk genoten van burrito’s. Daarna hebben we gezellig met z’n allen de film Confessions of a Shopaholic gekeken.

Zondag ben ik dus met Mirjam naar de Blue Mountains geweest. Deze Blue Mountains liggen zo’n anderhalf uur rijden ten westen van Sydney, dus landinwaarts. De bergen zijn overigens niet blauw, goh ;) maar heten zo door de blauwe oliewaas die opstijgt uit de vele eucalyptusbomen. We waren met een georganiseerde tour, ’s ochtends om half 8 werden we al opgehaald. We begonnen met verschillende uitkijkpunten, daarna hebben we een bushwalk naar een waterval gedaan, daarna hebben we geluncht in het supermooie dorpje Leura en daarna naar the Three Sisters. Een hotspot van de Blue Mountains, 3 bergpuntjes naast elkaar. We hebben ook nog in een railway, soort achtbaanmodel achtig iets gezeten. Hierbij kom ik terug op het feit dat Australiers graag overdrijven. Ze zeiden het steilste treintje ter wereld etc., dus Mirjam en ik waren wel erg benieuwd. Maar het stelde,- zoals vaker- niet zoveel voor. Daarna zijn we nog naar een National Park met kangaroos geweest, echt supergaaf! Heb een aantal kangaroos gezien en ze huppel echt haha geweldig om te zien! Zie foto’s! Vervolgens zijn we door het Olympic Park gereden bij Homebush! Echt supermooi om al die stadiums te zien! Echt heel erg mooi! Ik wil nog een keertje terug om er te zwemmen denk ik! Ten slotte werden we door Brad, onze chauffeur én gids van de dag, op de ferry terug naar Sydney City gezet. Echt een superleuke dag!

Maandag begon de realiteit weer, stage! Dinsdag biosavond, de film was 500 Nights of Summer. Een romantische komedie , zeker een aanrader. De week verliep snel, geen bijzonderheden op stage.
Vrijdagavond gingen Mirjam en ik dan eindelijk op Surfcamp! Als je in Australië bent met zulke mooie stranden moet je het toch een kansje geven! We vertrokken vanaf Sydney Centraal met twintig personen in een busje richting Seal Rocks, ongeveer 3 uur rijden ten noorden van Sydney. De busrit was al één groot feest. Aangekomen bleek dat er nog 2 busjes waren. Alle, veelal, Europese nationaliteiten waren weer vertegenwoordigd: Spanjaarden, Duitsers, Fransen, Noren, Zweden, Ieren, Engelsen etc. We sliepen op een ontzettend mooie kampeerboerderij in the middle of nowhere. Nadat we al half aangeschoten uit de bus kwamen om half 12 hebben we het feestje nog even doorgezet. Zaterdag begon de dag dan ook zoals gewoonlijk met een hangover. Om 07.30 werd het ontbijt geserveerd waarna we in de bus stapten naar de mooiste stranden. Het slechte nieuws is dat het de hele dag geregend heeft, het goede nieuws is dat de wetsuits erg lekker warm waren. De surflessen gingen erg goed. Mirjam en ik zijn er in de ochtend allebei al in geslaagd om op ons board te kunnen staan. Ik heb ongeveer van 10 tot 4 in het water gelegen. Uit het water gaan was echt geen doen, zo koud was het. Dus als ik het weer eens gehad had met mn surfboard als ik weer 10 keer door de hele zee gesodemieterd was ging ik lekker bodyboarden en onder golven doorduiken. Aan het einde van de dag had ik overal zout. ’s Avonds genoten we van een heerlijke BBQ met alles er op en eraan! Vervolgens werd alles snel opgeruimd want er moest gedronken worden! Talloze drankspelletjes waarbij liters sangria achterovergeslagen worden. De hangover van die ochtend in combinatie met de vermoeidheid door het surfen deed mij beslissen niet mee te doen aan deze gekkigheid. Maar toeschouwen was ook erg interessant. Vooral later op de avond toen het feest echt letterlijk en figuurlijk losging! Dat Ieren konden zuipen wist ik al wel, maar Noren kunnen er ook zeker wat van! Zondag tijdens het ontbijt hebben Mirjam en ik genoten van alle beschaamde gezichten. We zijn iets later vertrokken dan gepland ivm daylight savings. De klok ging een uur achteruit, waardoor de al kortere nacht nog korter was. Eenmaal aangekomen op het strand waren de golven echt ontzettend hoog. Ik voelde sowieso al niet zo’n behoefte om in het water te gaan omdat het vol zat met kwallen (ze waren wel roze), niet giftige, maar wel eng. De fanatieke Ieren besloten het er op te wagen. Ze gingen tussen, de door de surfinstructeurs vastgeprikte, vlaggen het water in. Twee Ieren kwam al snel terecht in de krachtige onderstroming waardoor ze meegesleurd werden naar het rif; de rotsen aan de zijkant. Ier 1 kon er zelf nog uit komen, maar Ier 2 was kansloos. Gelukkig zag onze instructeur het op tijd en dook het water in. Ook samen slaagden ze er niet in om bij de rotsen vandaan te komen. Het was echt een ontzettend eng schouwspel. Onze surfinstructeur surft al sinds zijn 9e vier keer per week, maar zoiets engs had hij nog nooit eerder meegemaakt. Uiteindelijk zijn ze op de wal gekomen, de Ier zat van top tot teen onder het bloed. Echt verschrikkelijk. Na een bezoekje aan het ziekenhuis viel het allemaal mee te vallen, alleen sneeen en schrammen. Hij heeft echt geluk gehad want je had ook zo je nek kunnen breken! Op deze manier was de sfeer er voor velen al een beetje af. Andere jongens wilden heel stoer nog wel een poging wagen. Maar de golven waren echt te sterk. Vervolgens zijn we maar uitgebreid gaan lunchen, hebben we theorie gekregen over waar en wanneer te gaan surfen en hebben we nog een mooie strandwandeling gemaakt! Rond 11 uur waren we weer in het Stagehuis. Daar hebben we het vervolgens weer te laat gemaakt met wijn in de garage. Gevolg was maandag een brakke dag. Heerlijk alle vieze kleren van het weekend gewassen en ’s avonds uiteten geweest omdat Ellen 20 jaar is geworden! Dinsdag zijn we naar de bios geweest: Fame! Heel leuke film!

Woensdag na het werk was het stressen en haasten! We zouden gaan kijken bij de training van het Nederlands elftal! Deze zou plaats vinden in Noord Sydney, zo’n 45 minuten reizen! Op het laatste moment kregen we via-via te horen dat de training verplaatst was naar het Olympic Park (andere kant op) vanwege de hevige regenval van de dag daarvoor! Gelukkig hebben we optijd het mooie mooie Olympic Park bereikt en zaten we al helemaal klaar in de zeikende regen voor onze Nederlandse mannen! En dat was de moeite waard! Onder het motto brutalen hebben de halve wereld stond ik na een kwartier al met held Dirk Kuijt op de foto. Vervolgens werd ik samen met Annefleur aangesproken door KNVB TV of ze ons mochten interviewen: maar natuurlijk. Het was een hele gezellige avond met veel Nederlanders. Meesten die hier woonden, maar er waren ook mensen uit Stadskanaal speciaal voor deze wedstrijd overgevlogen naar Sydney! Ik werd nog uitgemaakt voor 'Ajax supporter' door de Grunnegers! Ze lieten me gelijk hun FCG seizoenskaart zien, ik zei 'Ja, die heb ik ook, maar momenteel gaat mijn vader. Wel erg jammer, maar zo goed doen ze het ook niet!'. Gekkenwerk! Uiteindelijk heb ik ook nog een foto weten scoren met Klaasjan Huntelaar en met Wesley Sneijder! Zaterdag is de wedstrijd! Heb m’n oranje outfit inclusief pruik al klaarliggen! Door een paar meiden uit het huis is een mega spandoek gemaakt met de tekst: ‘I Still Call Holland Home’, dus mocht je voor de tv zitten (wordt het live uitgezonden?): even opletten.

Het is ongelooflijk bizar hoe snel de tijd gaat! Als je nog thuis bent denk je ‘jeetje ik ga vier maanden van huis weg!’ en als je hier zit baal je omdat je ‘over 8 weken alweer naar huis moet!’. Ik zie er nu al tegenop maar heb besloten de resterende tijd er zoveel mogelijk als het maar kan van te gaan genieten! Ook op stage begint de tijd al te dringen. Ook op stage begint de tijd al te dringen! Nog maar 6 weken! Dus ben druk bezig met alle opdrachten etc.! We hebben afgelopen weken weer een paar interessante meetingen gehad! Ook heb ik de website verbeterd (www.fastflowers.com.au), een flyer ontworpen om onze corporate flowers te promoten en een concept geschreven en uitgewerkt voor een radio commercial. Nog steeds erg leuk allemaal! Heb inmiddels ook weer een nieuwe beoordeling gehad; erg positief!

Dit weekend dus de oefenwedstrijd Soccaroos – Nederlands elftal. Verder is de weersvoorspelling nog steeds slecht, dus ga ik zoveel mogelijk activiteiten onderdak plannen (lees: Shoppen!). Volgend weekend al naar de Gold Coast, Surfers Paradise, met Emma en Michelle! En weekend daarop 5 dagen naar Melbourne met Nicole, Mirjam en Loes! Erg veel zin in allemaal!

Nogmaals, ontzettend bedankt voor alle lieve kaartjes en berichtjes! Jullie zijn geweldig!

Veel liefs,
Marit

Foto’s
www.picasaweb.google.nl/Marit.van.Bruggen
Zie de mappen Surfcamp, Blue Mountains, Weekend 5 Manly en stappen, training Nederlands elftal (ik en Wesley) en het mapje ‘Vanalles’!

http://www.youtube.com/watch?v=YqTYXbqIDpo
Samenvatting van de training!


Mijn Australische telefoonnummer is 0061 424386704.

  • 08 Oktober 2009 - 06:07

    Marit:

    Sta ik in het Dagblad van het Noorden?!?

  • 08 Oktober 2009 - 06:28

    Marjolein:

    JAAAAAAA MARIT IN DvhN!! WOEE

  • 08 Oktober 2009 - 11:26

    Jeanette Laning:

    Hoi Marit,
    Ik was vanochtend nog niet helemaal wakker, maar Peter gilde (terwijl hij het sportkatern leest en ik het hoofdblad DvnN) MARIT STAAT IN DE KRANT. Het hele dorp (lees Henny en opa en oma en je ouders) is ondertussen op de hoogte. Heb het filmpje op KNVB TV ook al gezien. Jij hebt echt een neus voor "in the picture" staan. Het dagblad kan je straks als Voetbalmodel in dienst nemen, want met de uitreiking van de CD van Piet van Dijken was je ook al levensgroot in beeld. Voor ons hier in Zuidwolde is het prachtig dat we jou, terwijl je aan de andere kant van de wereld vertoefd, 's ochtends bij het wakker worden in de krant zien staan met je prachtige lach. Weer een mooi verslag, want ik waan me af en toe bij jou om de hoek. Geniet van je laatste weken en van alles wat je nog te zien krijgt. We zitten zaterdag voor de buis, weet niet zeker of het hier live wordt uitgezonden, maar kijken doen we zeker.
    Heel veel liefs Jeanette, Jan en Peter

  • 08 Oktober 2009 - 12:02

    Syl:

    in 1 woord; GEWELDIG!! Wat een onophoudelijke onwijze belevenissen! En dat filmpje, echt super cool!
    Lekker genieten schat, mail je snel. kus!

  • 08 Oktober 2009 - 15:02

    Jeanette:

    Hoi Marit,
    Nog even kort: inderdaad komt de wedstrijd hier in Nederland live op tv. Nederlandse tijd 10.30 uur ('s ochtends dus) op zender SBS6. Dit voor de lezers van deze site.
    Hartelijke groet,
    Jeanette

  • 08 Oktober 2009 - 17:54

    Claus:

    Unbelievable, you did it again. Hoop je verslag ook nog in het DvhN te lezen.
    Dikke kus

  • 09 Oktober 2009 - 02:08

    Emma Strien:

    schat! Wat een bericht weer!super lang! maar je maakt ook zo veel mee!! heeerlijk om te lezen..

    zie je vanavond weer!
    dikke kroel..

  • 10 Oktober 2009 - 08:02

    Marjolein:

    Lief.. Wat een super verhaal! xxxx

  • 10 Oktober 2009 - 22:25

    Mama:

    Schat! Wat een belevenissen!Helaas jullie spandoek (en jullie)niet gezien op TV,ook zaterdagavond half 12 niet. Was wel een leuk programma, Vermeegen in Sydney, op plaatsen die we herkennen van je foto's, super!! Maar gelukkig hebben we de foto in al die kranten, dat was al fantastisch, opwinding alom hier!!Kkkuuusss

  • 11 Oktober 2009 - 12:42

    J.B.I.B.:

    Hoe zet je je familie aan de andere kant van de wereld op de kop. Doe als je nichtje en zoek de media op. Altijd prijs.(in ieder geval wel bij Marit.)Weer genoten van je verslag. Geweldig! Veel liefs van al je jaloerse familieleden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Explore the world!

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 51863

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Indonesië, Maleisië, Singapore & Hongkong!

04 Januari 2010 - 13 Mei 2010

Marit in Frankrijk!

04 Augustus 2009 - 05 December 2009

MARIT GOES DOWN UNDER!

Landen bezocht: