Marit meets Dutch Soccer team! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marit Bruggen - WaarBenJij.nu Marit meets Dutch Soccer team! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marit Bruggen - WaarBenJij.nu

Marit meets Dutch Soccer team!

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Marit

15 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Hi everyone,

Even een update vanuit downunder! Het was een ontzettend bizar weekend, waarschijnlijk om nooit te vergeten!

Zaterdag was dan eindelijk de oefeninterland tussen de Soccaroos (Australia) en Nederland.
De sfeer zat er bij de vele Nederlanders, of Aussies met een voorkeur voor NL, goed in. Helaas waren ze in het stadion nogal streng! We mochten niet eens staan en hadden al een paar keer ruzie met de beveiligers. Daar moesten we natuurlijk een liedje voor inzetten: ‘Zitten doe je thuis ole ole’! Jammer dat het zo'n ontzettend saaie wedstrijd was, maar vermaakt hebben we ons zeker. De yell van de Australiers is ‘Ozzy Ozzy Ozzy: Ey Ey Ey!’, zelf hebben we de originele variant ‘Dutchie Dutchie Dutchie: Ey Ey Ey’ op bedacht :)

Na de wedstrijd heel gauw naar het stagehuis gegaan om ons om te kleden voor het stappen. Op de planning stond: Ivy! Waar we ook wel eens eerder geweest zijn (zie waarbenjij.nu), een luxere club met veel mooie mensen en goede muziek. Dat omkleden was ook wel nodig, ik was van top tot teen in het oranje en nogal anoniem dus. Verschillende mensen naast mij zijn gespot op tv, maar ik ben niet gespot maar misschien kwam het door mn oranje pruik, oranje zonnebril, gezicht helemaal in rood wit blauwe schmink en mn oranje shirt.

We hadden al een flauw vermoeden dat als het Nederlands elftal zou gaan stappen, dat ze daar heen zouden gaan! Maar stiekem hadden we dit nooit durven dromen! Bij binnenkomst zagen we gelijk Frank de Boer al! Vervolgens zijn we naar boven gelopen en hebben we goed rondgegekeken, maar konden we verder niemand spotten.! Toen zei ik tegen de meiden 'ik weet zeker dat de rest hier ook moet zijn, ik ga op onderzoek uit!'.
Dus ik een rondje lopen en ja hoor mn adem verstokte, ik werd knalrood en wist niet
waar ik kijken moest! ALLE MANNEN VAN HET NEDERLANDS EFLTAL! Heel snel weer naar boven gelopen omde rest op te halen en vervolgens 'onopvallend' bij ze in de buurt te gaan staan! Dat ging allemaal prima! We vermaakten ons heel goed. En na verloop van de tijd steeds beter want ze begonnen zich ook gewoon tussen ons te mengen en gesprekjes met ons aan te knopen! Het was echt F**K*NG AMAZING! Sorry voor mijn -Australische- taalgebruik! Piet Velthuizen kwam gewoon naar me toe: 'Hi are you enjoying your evening?!! Waarop ik antwoordde: 'Ja, jij ook?!"! 'Oooh ben je ook Nederlands :-')'. Voordeel voor hen was dat Australie niet zo into de voetbal is dus waardoor ze redelijk anoniem waren. Behalve Dirk Kuijt, die werd
geregeld gevraagd voor een foto, omdat ie bij Liverpool speelt natuurlijk. Er kwam een Aussie naast me staan: 'You're Dutch right? So why you didn't win tonight?, dus ik zeg: 'You can ask them yourself if you like! They're standing next to you!', hij had er dus gewoon niet 1 iemand herkend! We hebben gekletst en wijntjes
van ze gekregen uiteraard (wij zijn maar arme studenten). We hebben het niet over voetbal gehad, maar meer over Australie, over wat wij hier deden etc. Opvallend dat Wesley Sneijder (heel even gezien) al gauw vertrokken was, nu kan het natuurlijk komen door het griepje dat hij had volgens nu.nl of misschien was het Yolanthe. Daarna werden we uitgenodigd voor een afterparty door Dirk himself in een megaluxe hotel!

Wij eenmaal buiten een taxi genomen naar de achteringang van ‘het’ hotel! Daar aagekomen waren een aantal huisgenootjes van ons ook al gearriveerd! We hebben pizza laten brengen door de roomservice, gedronken en gezellig gekletst en gelachen met Johnny Heitinga, Gio van Bronckhorst, Dirk Kuijt en Frank de Boer! Ik heb mn mening echt bijgesteld, het zijn hele sympathieke en doodgewone jongens! Ze hebben ook enorm van ons gezelschap genoten! Aangezien ze maar een aantal keren per jaar goed op stap kunnen! Helemaal Kuijt, want in de Premier League voetballen ze vaker dan in NL. Ik was verliefd op Wesley, maar hij heeft zn plek moeten inwisselen, Johnny is m’n nieuwe liefde. Dat betekent Danny Holla nu op de tweede plek!
Echt raar om met zulke multimiljonairs te party-en! Moest nog enorm lachen om Dirk Kuijt! Z’n blousje zat dubbel en toen stak er een bonnetje uit, ik vroeg wat heb je daar? Blijkt dat hun koffers na de vlucht allemaal rechtstreeks naar de stomerij gaan omdat kleding zo gekreukt is als het uit de koffer komt! ‘Oh shit vergeten er af te halen! Daar loop ik dus de hele avond al mee!’.
Bij thuiskomt om 7 uur gelijk nog even mama opgebeld die het ook maar nauwelijks geloven kon! Vervolgens geslapen tot 12 uur om daarna vervolgens alle herinneringen beneden weer samen op te halen! De andere mensen die niet mee waren gegaan waren nogal jaloers! Die dag heb ik verder weinig meer gedaan, we zaten nog zo vol van opwinding, dat we maar bleven kletsen! Ben nog wel eventjes wezen uiteten met Ellen bij de Eastern!

Zaterdag voorafgaand aan de wedstrijd ben ik met Mirjam en Lizanne nog naar een marktje in The Rocks geweest. Weer zo’n heel mooi souvenirs marktje die me aan pap en mam doet denken! We hebben hier een supergaaf souvenir gekocht! Vervolgens ben ik even naar de pedicure geweest, vind het toch wel belangrijk om je voeten goed te verzorgen! Het waren allemaal Chinezen en lang niet zo goed als m’n vertrouwde Henny! Wel was het weer een hele ervaring om mee te maken!

Sydney laat me nog steeds in veel opzichten verbazen! Je kunt hier echt alles! Een oogverblindende natuur, hartelijke mensen, cultuur, mooie winkels, de vele Aziaten, lekkere cafe’s en restaurants; alles! De mensen zijn ook bijzonder aardig! Ik ga zelfs de dames van de bakkerij waar ik dagelijks m’n ‘cap’ haal missen! Continu wordt je gevraagd ‘Hi, how are you?!’ en nou zal het wel niet allemaal gemeend zijn maar het is wel ontzettend netjes. Net als de mate waarin ze hier bedankt zeggen; m’n collega’s roepen het heel de dag door, bij elk klein dingetje die je voor ze doet. Ontzettend hartelijk en een goed voorbeeld.

Stage gaat verder goed! Nog maar vier weken te gaan! Waar blijft de tijd! Momenteel ben ik veel met m’n stageopdracht bezig en help ik Mary met de Customer Service. Daarnaast staan er weer een aantal meetingen op de planning. Zo o.a. vanmiddag met de ANZ bank (top5 bank van Australia). 3 November gaan we naar het Sydney Convention Center aan Darling Harbour! Hier wordt de Melbourne Cup (horse racing) live uitgezonden. We gaan hier dressed up heen om voornamelijk veel te netwerken!

Morgenochtend om 7am vertrek ik samen met Michelle en Emma naar Surfers Paradise, dit ligt aan de Gold Coast in de staat Queensland! We verblijven hier 3 dagen in een vier sterren hotel! Laat die luxe maar komen! Je kunt er ontzettend veel dingen doen, attracties, winkelen, stranden, national parken etc. Dus komt vast helemaal goed! As. Maandag kom ik dan weer terug in Sydney, waarop ik die donderdag voor 5 dagen naar Melbourne ga!


Foto’s: www.picasaweb.google.nl/Marit.van.Bruggen

Tot snel!
Liefs en kus vanuit Aussie,
Marit

  • 15 Oktober 2009 - 07:24

    Syl:

    GEKKENWERK!!! GE-WEL-DIG Maar, geen woorden! Heel veel plezier in Surfers, shake it!
    Dikke kus!

  • 15 Oktober 2009 - 08:22

    Laura Fvp:

    lieverd!!!!!!!
    wat een onwijs leuk verhaaltje en wat heb je het weer vol enthousiasme gelezen, ik word er gewoon ook echt helemaal vrolijk van! :D
    fijn dat je het daar zo ontzettend naar je zin hebt, wat een geweldige ervaring!
    t begint bij mij ook gewoon meteen weer te kriebelen om weer naar
    t buitenland te vertrekken :D
    hele dikke kus vanuit Zuid-Holland

  • 15 Oktober 2009 - 09:41

    Jeanette:

    Hoi lieve schat,
    Als je ooit op het punt komt dat je niet weet wat voor werk je moet doen, wordt dan maar schrijfster. Ik heb het weer met veel belangstelling gelezen. Ook nog bedankt voor je krabbel. We gaan de FC zondag weer aanmoedigen en als we Danny Holla nog spreken dan geven we even door, dat hij nu op 2 staat.
    Liefs Jeanette, Jan en Peter
    Trouwens geweldig zo'n party met al die voetballers

  • 16 Oktober 2009 - 22:14

    Mama:

    Lieverd, heb de foto's gezien, ook geen wonder dat ik je niet ontdekt heb!! Geniet aan de Gold Coast, we mailen.
    XXXXXXXmamaXXXXXXX

  • 18 Oktober 2009 - 13:44

    J.B.I.B.:

    Laiverd, het verslag was weer fantastisch. Op dit moment van schrijven is de stand van FCG-Utrecht 0-0. Hopen dat onze mannen het wel naar hun zin hebben. Dikke kuzzel puzzel.

  • 19 Oktober 2009 - 18:19

    Deb:

    Lieve schat,
    wat ontzettend leuk om je verhalen elke keer te lezen! Zoals beloofd een reactie ;) Wat doe je toch vel leuke dingen!!! Ik wens je alvast heel veel plezier in Melbourne! Enne.. waar komt dat geld voor een 4-sterrenhotel vandaan als je het in je verhaal hebt over ' wij arme studenten' haha! Zodat je het niet vergeet: JIJ verdient een bloemetje!!! :D

    Spreek je gauw weer! Dikke knuffel en veel kussen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Explore the world!

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 51864

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Indonesië, Maleisië, Singapore & Hongkong!

04 Januari 2010 - 13 Mei 2010

Marit in Frankrijk!

04 Augustus 2009 - 05 December 2009

MARIT GOES DOWN UNDER!

Landen bezocht: