Surfers Paradise! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marit Bruggen - WaarBenJij.nu Surfers Paradise! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marit Bruggen - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise!

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

20 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Vrijdag ochtend begon zeer, zeer vroeg de trip die Emma, Michelle en ik vijf weken geleden geboekt hebben. Ik had een taxi geboekt die ons om 6am naar het airport van Sydney bracht. Ditmaal het ‘domestic’ deel van het vliegveld ipv het international gedeelte. Om 7.10 vertrok ons vliegtuig naar de Gold Coast, beter bekend als Surfers Paradise, zo’n 800 km ten noorden van Sydney in de staat Queensland. Na een uurtje vliegen waren we op plek van bestemming, bizar was dat we de klok voor het weekend weer een uurtje terug konden zetten. Hier namen we weer een taxi (met z’n 3en goedkoper dan met de bus) naar ons megamooie hotel. Natuurlijk konden we er nog niet in, maar in elk geval ons spullen droppen. We mochten alleen handbagage mee, de ritsen van onze weekendtassen barstten dan ook bijna kapot. Vervolgens rond een uurtje of 10 eerst heerlijk ontbeten met bacon & eggs. We hebben het kustplaatsje even ontdekt en zijn vervolgens naar het strand gegaan. Het weer was echt grandioos. Zeker vergeleken bij al die bakken regen die de afgelopen weken in Sydney zijn gevallen. Na een terrasje zijn we over een souvenirs marktje aan het strand gelopen, waar eigenlijk alleen maar rotzooi te koop was ;). Na douchen en omkleden zijn we in de Q1 tower, pal voor ons hotel, zijn gegaan. Op een hoogte van 230 meter hadden we een supermooi uitzicht over de Gold Coast! Het dek daar boven op fungeerde ’s nachts als uitgaansclub, dat was wel erg bizar. Vervolgens zijn we heerlijk gaan eten in het Hard Rock Café.

De volgende ochtend om 8 uur zat ik alweer in de jacuzzi van het hotel, superfijn! En ja, jullie lezen het goed: niet eens op stap geweest! De dag hebben we weer doorgebracht aan het strand en het centrum. Waar we bij laatstgenoemde nog getuige waren van een bikinishow van onaantrekkelijke afgetrainde dames. Het leken meer mannen eigenlijk. We moesten ons die avond vroeg optutten, want we hadden een werkelijke ‘kroegentocht’ gearrangeerd. Pardon? Ja, dat wachten wij ook. Even terug naar het gelukzalige moment op je net twee-dagen-17-jarige leeftijd waar je voor het eerst op vakantie naar het buitenland ging zonder je ouders, met als bestemming Salou. Bij binnenkomst begon het al gelijk helemaal fout: ‘Are you single or taken?’. Vervolgens liepen we de rest van de avond met een gele sticker op ons borst wat stond voor vrijgezel. Met als gevolg veel blikken en aangesproken worden door de in overvloed aanwezige kansloze mannen. Uiteindelijk was het een superleuke avond. Ook nog twee gezellige Nederlanders ontmoet. Van de clubs die we bezochten waren sommige nogal wat erotisch getint. De naam van een club ‘Bedroom’ zegt dan ook al genoeg. Dit is wel wat typisch Australisch. Zo hebben we in Sydney op Kingscross ook enorm veel striptenten. De Australische meiden lopen er nog zacht uitgedrukt dan ook nogal schaars bij. Ook moet de Australian Government over tien jaar enorm veel geld pompen in de gezondheidszorg door rugklachten. Stilleto’s lager dan 15 cm zijn hier hoge uitzondering. Zelfs dus in onze Nederlandse uitgaanskostuum zien we er nog uit als op de spreekwoordelijke zondag. Wat hier trouwens ook doodnormaal is, is het dragen van een legging als broek. Dus met een kort shirtje erop zegmaar. Broeken zie je dan ook bijna niet. Ik dacht het merkt jullie altijd op dat ik zoveel op stap ga, dus vertel ik ook maar eens wat meer info ;). Aangezien de avond (en de drankjes) al om 5.30pm begonnen was ik om 00.30 al kapot en had ik zin om in onze luxe bedden te kruipen.

De volgende ochtend waren Emma en ik al vroeg van bed om een waterattractiepark te bezoeken. Een van de dingen waarom de Gold Coast bekend staat. Van Warner Bros Movieworld tot een variant op het Dolfinarium aan toe. Doordat we even op de bus moesten wachten zagen we iets dan veel meer onze aandacht trok! Namelijk een bootje huren! Zo vaarden we een uurtje later in een foeilelijk groen bootje met een 9.8 pk motortje over de vele kanalen van de Gold Coast. In bikini achter het stuur en maar wegdromen dat het een megaspeedboot was. Dat we ingehaald en uitgelachen werden snappen jullie dan ook vast wel. Wat we onderweg voornamelijk tegen kwamen waren kastelen van huizen compleet met jacht en een familie jetski’s voor de deur. Kortom zeer veel luxe. We hebben genoten van de zon, het water en de grandioze uitzichten. Die avond hebben we het weekend gezellig afgesloten in een gezellig pizzeriaatje. Alweer vroeg op bed, want om 06.45 stond er weer een taxi klaar om ons naar het vliegveld terug te brengen
Het was een heerlijk weekend waarin ik toch wel het ultieme vakantie gevoel heb ervaren. Wat dat betreft ook wel een verwend weekend! En het was natuurlijk supergezellig met zn 3-en! We hebben er ook een heerlijk kleurtje aan overgehouden. Alleen dinsdag en woensdag werken en dan vlieg ik donderdagmiddag alweer voor vijf dagen naar Melbourne! Druk en veel genieten dus!

Tot snel!
Veel liefs en dikke kus,
Marit

Foto's:
www.picasaweb.google.nl/Marit.van.Bruggen

• 20 Oktober 2009 - 05:27

Mama:

Even genieten van een lekker en schoon bed, schone kamer en schone omgeving en dan weer terug naar het hokje in Sidney!
    Kkuuss

• 20 Oktober 2009 - 09:40

Claus:

Je kunt aan de goudkust dus niet incognito uitgaan, je status wordt gelijk geclassificeerd met een sticker. Heel veel plezier in Melbourne!!

XX

• 20 Oktober 2009 - 09:44

Syl:

Yo Nigger! Fijn dat kleurtje! Lekker verhaal, dat zijn nog eens begin tijden voor een stapavond. Zelfs Sesamstraat missen! Succes vandaag en morgen en dan alweer genieten! that's life babe! Ben trots op je! Kus

• 20 Oktober 2009 - 13:38

Deb:

wat voor stagecontract had jij ook alweer afgesloten??? wat een dagen vrij... :P Lekker voor je meid! Geniet ervan!!!

• 21 Oktober 2009 - 17:54

Smar:

Wauw gewoon weer een topverhaal! wat een avonturen! Genieter!
    En lekker weer erbij.. super.
    Dikke zoenen vanuit Zuudwol

• 21 Oktober 2009 - 19:09

Jos En Henny:

weer veel gezien en beleefd daar
    we zien alweer uit naar het volgende reisverslag
    veel plezier in melbourne

• 23 Oktober 2009 - 19:34

Je Tante:

Hoi lieverd. We blijven genieten van je enthousiaste verhalen. Hoop wel dat er veel meer mensen je verslagen lezen dan alleen die een reactie geven. Ze weten niet wat ze missen. Ben benieuwd naar het Melbourneverslag. Groet'n
    kuskes oet Beem.

• 26 Oktober 2009 - 19:03

Joyce:

hey topper! leuk om te horen dat je het super hebt gehad, nu benieuwd naar melbourn zeker:D dikke kus joyce

• 04 November 2009 - 22:23

Bobbie: